Bestill klargjøring av din e-Resept

Her kan du bestille klargjøring av de e-reseptene legen har gitt deg, og velge hvilket Ditt Apotek du ønsker å hente dem på. Etter at du har fylt ut feltene nedenfor, trykker du ”send bestilling”. Du mottar en SMS når bestillingen er behandlet. Bestillingen er klar senest innen en virkedag, forutsatt at apoteket har varene på lager.

1) Bestilling - Velg produkter

Trykk "Legg til" for hvert produkt du ønsker å hente.

Tilleggsinformasjon
Her kan du legge inn fritekst med tilleggskommentarer til apotek, for eksempel mengde, styrke, bruksområde eller datoen du fikk resepten. Her kan du også bestille andre varer enn legemidler.

Usikker på navnet på medisinene dine?

Det er ikke viktig om du ikke husker det eksakte navnet på din medisin. Våre farmasøyter vil gjennomføre kontroller for å sikre at du får den medisinen som står på din resept, og du blir kontaktet om noe er uklart.

Tips: Du kan bruke mineresepter.no for å se dine resepter.

Likeverdig bytte av medisin

Apoteket kan tilby deg en medisin med et annet navn når det finnes flere likeverdige alternativer. Ønsker du ikke å bytte kan orginalproduktet være dyrere for deg. Det gjelder også deg med frikort.

2) Din informasjon
3) Velg apotek

Når du har sendt inn bestillingen din her, vil resepten din bli bundet til dette apoteket fram til du har hentet bestillingen. Kontakt apoteket hvis du ombestemmer deg og vil hente medisinen i et annet apotek.

Åpningstider:

Husk å ta med legitimasjon

Husk å ta med legitimasjon til apoteket når du skal hente ut bestillingen din. Dersom du skal hente medisin for noen andre eller ønsker at noen andre skal hente din medisin, skriv ut dette fullmaktsskjemaet.